Conflicten ontstaan meestal niet zomaar. Het niet uitspreken van verwachtingen en teleurstellingen ligt daar vaak aan ten grondslag, of het nu gaat om conflicten in een werkrelatie, tussen ondernemingen of binnen teams. Daarnaast spelen ook altijd persoonlijke aspecten en emoties mee. Conflicten zorgen voor veel frustratie en negatieve energie.
De weg uit het conflict zit in communicatie. Door onder begeleiding van een mediator actief te luisteren en open te communiceren, kunnen partijen de verbinding en het vertrouwen weer vinden. Zo wordt de communicatie tussen partijen positiever en constructiever. Dit is de basis voor een gedragen oplossing met een maximale uitkomst voor alle betrokkenen.
Arbeidsmediation ziet op het oplossen van conflicten die spelen op de werkvloer, bijvoorbeeld tussen een leidinggevende en een werknemer, tussen het bestuur en de OR en ook bij grensoverschrijdend gedrag.
Zakelijke mediation richt zich op het beslechten van geschillen tussen en binnen ondernemingen, zoals geschillen tussen aandeelhouders over de samenwerking en geschillen tussen bedrijven over commerciële contracten.
Groepsmediation kan worden ingezet als de samenwerking niet soepel verloopt en dit in de weg komt te staan van de teamresultaten en het werkplezier, maar bijvoorbeeld ook bij reorganisaties.
Copyright © 2023 Relax Academy - Alle rechten voorbehouden
Powered by GoDaddy
We gebruiken cookies om websiteverkeer te analyseren en de ervaring op je website te optimaliseren. Als je het gebruik van cookies accepteert, worden je gegevens gecombineerd met de gegevens van alle andere gebruikers.