Beweging in je leven!

Wat zou jij graag in beweging willen zetten in je leven? Wat wil jij echt veranderen? Wat is jouw prioriteit? Als je hetgeen wat je graag wilt veranderen of bereiken als prioriteit neerzet weet je waar je aan kan werken. Het is niet altijd makkelijk en misschien wel erg lastig om steeds je aandacht en je focus hier op te houden maar hierdoor maak je reuze sprongen naar de doelen die je wilt behalen.

Als we het voorbeeld van Einstein (de quote hierboven)  als metafoor gebruiken, het leven is net als fietsen, dan kan je begrijpen dat opstappen, dus beginnen, eigenlijk het moeilijkste is. Het opstappen en in beweging komen kost meer moeite dan je fiets rechthouden als je eenmaal beweegt :-).

Lekker opstappen

In onze trainingen besteden we veel tijd en aandacht aan hoe je lekker opstapt en op weg kan gaan naar jouw doel, een ontspannen leven. Door onze ondersteuning lukt het je om je weg te blijven vervolgen zonder op je gezicht te gaan. Maar je zal wel zelf je focus moeten houden en hier dus prioriteit aan moeten geven.

Stel jezelf eens de vraag, wat wil ik bereiken en hoe geef ik hier prioriteit aan. En dan niet het excuus gebruiken, ik heb geen tijd. Dit is namelijk priori-tijd! Dus aan de slag, wat is je doel?

Tip 1: kom snel in beweging, stel het niet uit dan leer je nooit fietsen! Motiveer jezelf en bedenk wat het je oplevert als je je doel hebt bereikt. Wat levert het je op?

Tip 2: Neem niet teveel bagage mee op je fiets, maak je doel niet te zwaar of te ingewikkeld. Stel dus een duidelijk en haalbaar doel, 5 kg afvallen in een week is dus niet een makkelijk haalbaar doel. En zeggen dat je wel wat wilt afvallen is niet echt duidelijk. Bepaal een datum waarop je iets gedaan wilt hebben en kleine stapjes die je daarnaar toe wilt gaan maken.

Tip 3: Blijf in beweging, houdt de beweging vast. Weer opnieuw opstappen is een stuk zwaarder. Als je als doel afvallen hebt dan kan je je voorstellen, dat als je elk weekend compleet los gaat met eten, drankjes en niet bewegen, het op maandag weer veel moeilijker is om het op te pakken. Je moet opnieuw bedenken wat voor gezonds je gaat eten terwijl je lichaam schreeuwt om suiker en vette dingen. Je moet jezelf weer opnieuw gaan motiveren. Zorg dus dat je niet stil komt te staan! Langzaam doorfietsen in het weekend is ook prima.

Tip 4: En probeer ook niet keihard te gaan fietsen naar je einddoel, wees lief voor jezelf. Leg liever kleine afstanden af richting je doel zonder dat je omvalt omdat je uitgeput bent.

Wat zijn jouw excuses en angsten?

Bijna net zo belangrijk als een duidelijk en helder doel stellen zodat je in beweging kan komen is de vraag; wat jou tegen houdt? Je wilt graag iets bereiken maar eigenlijk ook weer niet. Je wilt op je fiets vooruit komen maar wat zijn de gevolgen als je je doel haalt? Excuses en angsten houden je vaak tegen om op die fiets te stappen, wat als je valt of een lekke band krijgt of je aangereden wordt (angsten)? Of als ik ga fietsen blijft mijn strijkwerk liggen, dan kan ik de kinderen niet zelf uit school halen, niet extra lang doorwerken (excuses).

Wat zijn jouw excuses en angsten? Kijk naar de voorbeelden hieronder, je ziet eerst de wens, dan het excuus/angst en dan de omdraaiing die je zou kunnen helpen om toch te gaan beginnen.

Ik wil 5 kg afvallen Heb een hekel aan sporten Maar ik hou wel van fietsen
Ik wil zaken loslaten Wat als het fout afloopt? Hoe zou het zijn als het lukt?
Ik wil een training volgen Wat als ik het niet haal? Van alles leer ik weer wat
Ik wil werken aan persoonlijke groei Maar twijfel aan mezelf, voel me onzeker Elke stap maakt me zekerder

Lijst

Maak voor jezelf eens een lijstje met jouw excuses, angsten om je doel niet te behalen en schrijf daarbij de omdraaiing van je negatieve overtuiging naar een positief punt.

Als je steeds bang bent voor de gevolgen dan blijf je twijfelen en gebeurt er niets. Word je dus bewust van je beperkende (negatieve) overtuigingen. Kijk naar jouw lijstje en accepteer dat ze je tegenhouden, het is iets waar je op dit moment in gelooft. Probeer je overtuigingen om te draaien zodat je makkeijker de stappen naar jouw doel kan zetten.

Veel succes met in beweging komen! En kom je er niet uit? Neem dan contact met ons op voor een gratis strategie sessie.

Veel liefs,

Nancy